Újrakezdők, avagy a fogadalmak és a diéták időszaka

Újrakezdők, avagy a fogadalmak és a diéták időszaka

Január első hete annak ellenére a megújulás időszaka, hogy a népszokások ezt az „újjászületést” inkább a farsanggal, a tél elbúcsúztatásával kötötték össze. Szilveszterkor és Újévkor megsokszorozódnak a hetiötszörkondi-látogatások, a sohatöbbécukor-étrendek és a testemtudjamijóneki-fogyókúrák. De hogyan tud segíteni egy ételrendelő alkalmazás az újévi fogadalmak betartásában?

A diétákról általában (via Wikipédia)

„A diéta fogalma a közhasználatban egyrészt az emésztőszervi megbetegedések során tartandó zsírszegény étrenddel, másrészt a fogyókúrás célzattal követett, kalóriaszegény étrenddel kapcsolódott össze. A diéta célja a szervezet megváltozott állapotához igazodó táplálkozás.”

A diétákat például életkor, élethelyzet, időszak hossza, betegség, allergia, elkészítés vagy különleges tápanyagigények szerint csoportosíthatjuk. Utóbbi alapján megkülönböztetünk:

  • energiaszegény és energiában gazdag étrendet,
  • fehérjeszegény és fehérjében gazdag étrendet,
  • zsírszegény étrendet,
  • szénhidrátszegény és szénhidrátban gazdag étrendet, valamint
  • sószegény étrendet.

Újrakezdők, avagy a fogadalmak és a diéták időszaka

Speciális étrendek

A különleges diéták egy részéről már írtunk korábban, de egészségügyi és/vagy lelkiismereti okokból több étrendet is ismer a szakirodalom:

  • Vegán és vegetáriánus étrend
  • Savanyító és lúgosító étrend
  • Tej-, illetve laktózmentes étrend
  • Gluténmentes étrend
  • Purinszegény étrend
  • Koleszterinszegény étrend
  • Fenilketonuria (PKU) étrendje
  • Reformétrendek (pl. nyers vegán)
  • Különböző ásványi anyagokban szegény, illetve gazdag étrendek

Újrakezdők, avagy a fogadalmak és a diéták időszaka

A diéták és a Random Food

A bevezetőben már feltettük a kérdést, hogy hogyan is segíthetünk az étrendek betartásában. Mivel a Random Food rendszerében az ételek összetevőkre lebontva szerepelnek, ezért minden olyan diéta követésére alkalmas, amelyben a hozzávalók megléte vagy hiánya a fontos.

A népszerű ketogén diéta, a peszkateriánus étrend, a divatos low-carb és a paleo diéta például mind olyan étkezési szokás, amelyeknél a helyes összetevőkre kell figyelni. Azt nem tisztünk eldönteni, hogy ezek közül melyik mennyire egészséges vagy hasznos. A lényeg az, hogy a Random Food algoritmusa megspórolja nektek az étlapok, az étrendek és a receptek böngészésével töltött időt

Mi azt fogadtuk meg 2019-re, hogy hamarosan indulunk! Ti milyen fogadalmat tettetek? Írjátok meg nekünk Facebookon!

15 Shares

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük